Dit ben ik
 

Elly Rooze – Master Remedial Teacher

 

Ik ondersteun het leren

 

Lid van LBRT 

Neem contact met me op

 

06 – 2827 2248
rooze.elly@gmail.com

Adrianalaan 197
Rotterdam-Schiebroek


 

Remedial Teaching Schiebroek Rotterdam

 Over mij, Elly Rooze 

 Ik geloof dat elk kind vooruit wil 

Zelf vind ik nieuwe dingen leren leuk.

Het is fijn om met kinderen en tieners te werken

Mijn enthousiasme probeer ik tijdens de rt-lessen over te brengen op kinderen die geen zin meer hebben in school, niet goed mee kunnen komen, of leerproblemen hebben.


Ik geloof namelijk dat elk kind, en elke tiener, het leuk vindt om te leren, om zich nieuwe dingen eigen te maken. Als ze de motivatie daarvoor kwijt zijn, dan zijn ze een stuk van zichzelf kwijtgeraakt.
 

Elk kind wíl vooruit, wíl leren, en kan dat uiteindelijk.

Naar kinderen kijk ik breder dan alleen naar het leerprobleem. Ik luister goed naar hun verhaal, hun verklaring, hun frustratie. En naar wat ze leuk vinden, wat hen boeit, naar hun successen.

Waarom zou je je kind door mij laten begeleiden?

> Ik heb veel geduld

 

Bij het uitleggen en bij het stellen van vragen. Dat voelt voor een kind als een uitdaging om zelf een antwoord te vinden.

 

> We werken in zo klein mogelijke stapjes

 

> En ik ben – eigenlijk – best streng

 

Het is belangrijk om je best te willen doen.

Elke les bereid ik zorgvuldig voor, elke les sluit aan bij het niveau van het kind

Ik zoek waar ik het mee vooruit kan helpen, varieer mijn aanpak, pas me aan.

Ik zorg dat het kind, de tiener, zich in de les bij mij thuis voelt en zich begrepen en gehoord voelt.

Een leerkracht zei een keer:

'Jij zíet het kind echt en jij voelt met hem mee, zoekt waar het hapert en probeert hem echt te helpen. Dat voelt dit kind en daardoor zet het zich open voor jouw aanpak.'

 

Bij het ene kind lukt het sneller om een aanknopingspunt te vinden dan bij het andere. Maar ik blijf zoeken naar de oorzaak van hun probleem, hun achterstand.

En ik zoek naar alternatieve, concretere hulpmiddelen. Naar benaderingen waardoor ik ze kan bereiken en het hen wél lukt om te groeien.

 

Kortom, ik geef het niet op.

2 keer per schooljaar overleg ik met de leerkracht, dat is bij de begeleiding inbegrepen

Mijn achtergrond

Behalve een Master in Educational Needs (EN), specialisatie remedial teaching bij Fontys Hogescholen, heb ik een Master in Health Policy and Management (Erasmusuniversiteit, Beleid en Management Gezondheidszorg).

Daarvoor heb ik jaren in verschillende ziekenhuizen als verpleegkundige gewerkt, alert op signalen van de patiënt in zijn genezingsproces.

Ook als onderzoeker van onder andere organisatieculturen heb ik goed leren observeren en analyseren: wat zijn hun waarden, wat is

de kern van het probleem, de situatie, de klacht.

Enkele van mijn onderzoeken zijn gepubliceerd,
zoals mijn afstudeeronderzoek voor mijn master EN-remedial teaching, over uitbreiding van woordenschat bij leerlingen met Nederlands als tweede taal.

In de loop van de lessen gaan kinderen me vertrouwen.
Ze gaan vaak vertellen wat hen belemmert bij het begrijpen, leren,
of toetsen afleggen.

Dat is precies waarom ik van jou als ouder vertrouwen nodig heb, zodat ik tijd en ruimte kan nemen om met je kind te werken. Essentieel om goed resultaat te behalen.